Sign In & Ucapan Salam Anda ......

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru
Moga-moga ilmu yang dicurahkan ada berkatnya... Amin

Friday, July 24, 2009

***** PASUKAN SEPAKTAKRAW KU TEWAS ******



Pada tanggal 15 - 19 julai 2009 yang lepas berlangsungnya Kejohanan Sepatakraw Sukan Selangor ( Sukses) di Kompleks Sukan Muhibbah Selayang Gombak Selangor. Kami membentuk sebuah pasukan Daerah Sabak Bernam untuk bertanding di kejohanan ini yang disertai oleh 9 daerah dalam Negeri Selangor.

Kami pun membentuk pasukan yang mana pengurus pasukan adalah dari pengawai MDSB iaitu En. Azam, jurulatih aku dan cikgu Ajis ( member kamcing aku). Atlit-atlitnya terdiri daripada bekas pelajar/pemain yang mewakili daerah kejohanan MSSD. Kiranya bekas anak-anak murid.
Cerita tentang latihan, kami telah berlatih lebih kurang 1 bulan dari tarikh kejoahanan. Ini merupakan latihan yang agak panjang. Ia dijalankan di Stadium Sg. Besar dan Dewan SMK. Sg Besar. Atlit-atlit begitu gigih berlatih untuk kejohanan ini. Maklumlah nak buktikan kepada pengurus bahawa pasukan ni adalah yang terbaik.
Bila kejohanan, kami menginap di Hotel Bajet Selayang.. Seronok bebudak tu dok hotel. Berbalik kejohanan ini, keputusan pertandingan tidak menyebelahi kami. Kategori antara regu, Regu A kalah kepada regu Hulu Langat A 0 - 2. Manakala regu B menang dengan regu Kuala Langat 2- 1 dan kalah kepada regu Hulu langat B 0 - 2. Kategori berpasukan pula Kalah kepada Petaling 0-3 dan menang dengan Kuala Selangor 2 - 1. tetapi tidak layak untuk ke separuh akhir.
Sepanjang kejohanan berlangsung selama 5 hari ni.. banyak kisah suka duka yang berlaku semasa dok di hotel, makan di restoren Pak Tam, berjalan-jalan sekitar KL... dan yang tak boleh lupa ialah.... KASAI.... aku, Ajis dan En. Azam je yang tahu....... Moga-moga di tahun akan datang pasukan ku akan berjaya....

No comments:

Post a Comment

Google Maps

background