Sign In & Ucapan Salam Anda ......

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru
Moga-moga ilmu yang dicurahkan ada berkatnya... Amin

Wednesday, October 14, 2009

******** JOM KITA TAMBAH ILMU DENGAN MEMBACA ******

Hari nie saya nak kongsi ilmu dengan kawan-kawan tentang beberapa buah buku yang saya beli pada 2 3 bulan yang lepas. Saya rasa kawan-kawan mesti/harus memiliki buku ini sebagai koleksi peribadi yang penting untuk sumber bacaan dikala lapang. Bila dah baca... mestilah mengamalkan ilmu yang ada dalam buku tersebut. Barulah ianya memberi manfaat kepada empunya yang membaca.

Yang pertama : INDAHNAYA HIDUP BERSYARIAT. Karya Dato Ismail Kamus dan Mohd Azrul Azlen Ab. Hamid

Harga RM 55.00

Buku ini merupakan panduan untuk diri sendiri (fardu Ain), keluarga, masyarakat dan umat sejagat. Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu Ain kanak-kanak, penekanan pendidikan remaja, hukum-hukum muamalat(jual beli), munakahat (nikah kahwin dan rumah tangga) serta amalan zikir, doa dan adab. Asas kepada ibadah kita.

Yang ke dua : MALAM PERTAMA DI ALAM KUBUR (VERSI BAHASA MALAYSIA) ATAU KEDAHSYATAN MALAM PERTAMA DI ALAM KUBUR ( VERSI INDONSIA). Karya Dr. A'idh Al Qarni, Dr. Muhammad Bin Abdurrahman Al Urafi dan Syeikh Muhammad Husain Ya'qup.



RM 10.00 - RM 15.00

Setiap kehidupan akan diakhiri dengan kematian. Tidak seorang pun tahu bilakah harinya. Ianya hadir menjemput dengan penuh misteri. Namun , ada sesuatu yang menakutkan, apakah yang akan terjadi setelah kematian ?.. Lantaran itu, setiap insan perlu bersiap sedia dan husnul khatimah harus menjadi pilihan. Untuk mengecapinya patuhilah segala perintah Allah SWT dan jauhilah segala larangannya. Buku ini memberi keinsafan dan menyeru kita untuk mengingati mati.

Yang Ke tiga: TAFSIR AL QURAN . Tulisan Dr. Ahmad Hatta, MA

RM 130.00
Karya yang sangat bermanfaat dan dinanti oleh umat untuk mempermudahkan pemahaman terhadap Al Quran. Dengan tafsir ini pembaca yang tidak faham bahasa Arab akan faham dan menikmati kebenaran dan keindahan hidayah Al Quran.Dilengkapi dengan Asbabun Nuzul dan terjemahan.

Sekian..Moga-moga kita mendapat keberkatan dengan ilmu yang disampaikan..


No comments:

Post a Comment

Google Maps

background